Thursday, January 27, 2011

The Palestine Preventive Security Forces interrogates Khalid Amayreh and Awadh Rfajoub

January 27 2011

The Palestinian journalists  Khalid Amayreh and Awadh Rajoub were briefly interrogated by the Preventive Security Force in Dura, south of Hebron, Thursday, in connection with their coverage of al-Jazeera documents revelations.

Amayreh said  he was interrogated for several  hours and was asked to return to the PSF  local headquarters again on Sunday, ostensibly for  further interrogation.

He described the interrogation as utterly illegal. He also urged the Palestinian Press union to do its utmost to prevent security agencies from  interfering with journalists'  work. (End)


 
الامن الوقائي يحقق مع الصحفيين خالد العمايرة  وعوض الرجوب  بشأن قضية وثائق الجزيرة
 حقق جهاز الامن الوقائي في مدينة دورا جنوب الضفة الغربية مع الصحفيين خالد العمايرة وعوض الرجوب بشأن بعض المقالات التي نشرت حول  موضوع الوثائق المسربة لقناة الجزيرة وذلك يوم الخميس 27 يناير.
وقد دام التحقيق عدة ساعات وطلب من الإثنين  مراجعة مقر الامن الوقائي مجددا يوم الاحد القادم الموافق 30 يناير.
وقال العمايرة ان التحقيق مخالف للقانون, مطالبا نقابة الصحفيين الفلسطينيين  بالعمل على حماية الصحفيين من تدخل الاجهزة في عملهم.
واضاف العمايرة انه انتظر ساعتين قبل مقابلة المسؤول لكنه لم يتعرض الى اي نوع من الأذى.
يذكر ان العمايرة  كتب مقالا نشر من  خلال شبكة الانترنت مؤخرا  بعنوان "لا تلوموا الجزيرة"  وقد تمحور الجزء الاكبر من التحقيق حول المقال المذكور.
وقد تعهدت السلطة الفلسطينية مرارا بمنع الاجهزة الامنية من التدخل في عمل الصحفيين  لكن السلطة لم تنجح  في كثير من الاحوال في  تنفيذ هذا التعهد على أرض الواقع.
(انتهى)
 ______________________

No comments:

Post a Comment